امکانات کلوت شهداد

در حوالی کلوت شهداد، کمپ کویری شهداد ایجاد شده است تا مسافران از امکانات رفاهی خوب بهره مند شوند. این کمپ، تنها کمپ کویری بیابان لوت است و به صورت شمالی- جنوبی در بین چندین کلوت احداث شده تا باد و طوفان های شن به آن آسیبی نزنند. در این کمپ به امکاناتی همچون سرویس بهداشتی، پارکینگ، ۴۰ آلاچیق با مصالح طبیعی برای شب‌مانی و تورهای کویری و تفریحات دسترسی دارید.

آلاچیق های مدور گنبدی شکل از جمله دلایل شهرت این کمپ هستند که در مرکز آنها یک سالن اجتماع بزرگ از برگ های درختان و نخل دیده می شود. آلاچیق ها، سطح سیمانی و دیوار و سقف های چوبی دارند و دسترسی به برق نیز در آنها در نظر گرفته شده است. این کمپ در حاشیه غربی کویر لوت ایجاد شده است و در شب به دلیل نورپردازی جلوه ای دیگر پیدا می کند.

اقامت در سفر به کلوت های شهداد

اگر کلوت های شهداد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کردید، برای اقامت نگران نباشید. علاوه بر اینکه امکان تجربه کمپینگ در زیر آسمان پرستاره کویر را در کمپ کویری شهداد دارید، می توانید بر روی اقامتگاه های بوم گردی روستای شفیع آباد و شهر شهداد نیز حساب باز کنید. اگر به دنبال اقامت لوکس تری هستید باید برای خواب به شهر کرمان بروید و از هتل های آنجا استفاده کنید.

فصل سفر

شهداد منطقه ای کویری است و باید در فصول خنک و به ویژه پاییز به آن سفر کنید.

بهار: در اوایل بهار و موسم نوروز، سفر به شهداد در برنامه خیلی از مسافران قرار می گیرد. هوا هنوز آن قدر گرم نیست و می توان بر روی خلق یک روز خوب در این کویر حساب باز کرد.

تابستان: گرمای هوا در این فصل به اوج می رسد و کمتر کسی هوس سفر به شهداد را می کند.

پاییز: بهترین فصل سفر به شهداد، پاییز است و هوا رو به اعتدال می رود.

زمستان: شب های به شدت سردی در این فصل انتطار شما را می کشد؛ اما باز هم مسافران به سوی شهداد می روند. به ویژه در اواخر اسفند گردشگری این منطقه جانی تازه می گیرد.